Razmatramo: Koji fontovi su najbrži za čitanje

Objavljeno: 
17. februara 2022.
Uradili smo sajt i sve je setovano kako valja, SEO urađen savršeno, social donosi odličan engagement i konverzije, Google i Facebook Ads rade iznad proseka. Šta sada, kako sada unaprediti, sem A/B testiranja. Koju posluku porati. Tako u analizama dosta čitanih artikala, došli smo na ideju da istražimo koji se fontovi najbrže čitaju. 

Dizajnerski Ego i A/B testiranje

Dizajner u poslu prvo šta nauči posle crtanja je da odbrani svoj rad zašto je nešto uradio. Tako sam i ja, koprcao se i rukama i nogama da objasnim da je to moje rešenje ultimativno, mega giga najbolje za njihov biznis jer oni bi propali ako to ne urade. Nakon posle takvog stava zemlja se obrne par puta oko sunca i počnem sam sebe da demantujem. Kako li sam samo mogao da koristim takve efekte i font. Uleto među marketare koji bi svašta da testiraju, a ja znatiželjan oduvek, aj da vidim o čemu se radi. I mi pustimo 2 vizuala jedan koji ja kazem da je ultimativno rešenje i drugo koje sam napravio da bi odabrali prvo. Pustimo test, i skontam da nisam bas najpametniji, jer rezultat je otisao na (po meni) lošije rešenje.

Sedim po malo pražen ali i dalje znatiželjan i dođem na ideju da štancamo rešenja i testiramo sve šta nam padne na pamet. I to iskorisim u pregovorima sa klijentima gde im kažem nepopularnu rečenicu “Klijent nikada nije upravu”.

Testiraj sve ikad

Uleteh u čudnu fazu testiranja, od pitam 20 ljudi do 200.000 ljudi vide 3 različite boje i veličine dugmeta na sajtu. I skontam da ni klijent ni ja prvobitno nismo dali dobra rešenja već da smo kroz testove dolazili do rezultata.

Zamisli biznis koji ima 100.000 mesečnog priliva preko sajta sajt poseti 50.000 ljudi test izgleda ovako nekako:

3 varijacije 
33.4% poseta Original:  Dugme je zeleno

33.3% poseta Varijacija 1: Dugme je narandzasto

33.3% poseta Varijacija 2: Dugme je narandzasto i povecano

Mnogo lakše možeš da pametuješ kad imaš rezultate testa

I tako test je pokazao da povećano narandžasto dugme ima najbolji rezultat nakon testa koji je trajao 2 meseca oko 110.000 posetilaca najvise klikova je bilo kada je dugme veliko i jače vidljivo.

Sada je mnogo lakše objasniti klijetu zašto nije upravu i kako ni mi nismo upravu nego su samo rezultati ono što treba da nas drži i taj odnos poverenja da uopšte testiramo. Nakon takvog rezultata klijent stalno predlaže testove, preduzetnička duša, dopala mu se igra i raduje se novim testovima a i nama je lepše okuražimo se da napravimo neki novi dizajn da testiramo, nekad smo upravu nekad ne ali to nije ni bitno , bitan je taj razvojni put sajta.

Dizajneri i inžinjeri kada se skontaju klijent sve razume

Zamislite sastanak gde sedi kreativac koji bi da nacrta najbolji dizajn ikad, pored njega programer koji treba da

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

usercalendar-fullchevron-down